۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۵۸۴۹۸
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

جریان شیرازی در میدان دشمن بازی می‌کند | خدشه به انسجام مسلمین محکوم است

نماینده خبرگان با بیان این که جریان شیرازی در میدان دشمنان بازی می‌کند، گفت: جریان شیرازی اقداماتی انجام می‌دهد که دشمنان اسلام آن را دنبال می‌کنند. آنها به جای آن که در خدمت شیعیان و اسلام باشند، بر خلاف مصالح شیعه و امت اسلامی گام برمی‌دارند.
حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با جریان سلطه موفقیت‌های قابل توجهی در عرصه بین‌الملل به دست آورده است، مدام مورد هجمه دشمنان قرار داشته و دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی افزود: دشمنان نظام اسلامی ایران از اهرم‌های مختلف برای ایجاد شکاف در بین آحاد مردم استفاده می‌کنند تا اقتدار این نظام را از بین ببرند.

برانگیختن تعصبات مذهبی، قومی و قبیله‌ای یکی از حربه‌های اصلی دشمنان است

وی با تأکید بر این که یکی از اصلی‌ترین حربه‌های دشمنان برانگیختن تعصبات مذهبی، قومی و قبیله‌ای است، ابراز داشت: راهبرد‌های اصلی آنها حمایت از جریان‌های افراطی است تا در میان شیعیان و اهل تسنن تفرقه بیاندازند، آنها معتقدند که حمایت از جریان‌های افراطی موجب بالا گرفتن نزاع درونی و اختلافات مذهبی در بین مردم مسلمان عموماً و مردم ایران خصوصاً خواهد شد و در نهایت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام از یک سو با حمایت از داعش در میان اهل سنت و از سوی دیگر با حمایت از جریان شیرازی در میان شیعیان در صدد ایجاد شکاف میان مسلمین جهان و مردم شریف ایران هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جریان شیرازی در میدان دشمنان بازی می‌کند، عنوان کرد: بی‌تردید جریان شیرازی اقداماتی انجام می‌دهد که دشمنان اسلام آن را دنبال می‌کنند. آنها به جای اینکه در خدمت شیعیان و اسلام باشند، در خلاف مصالح شیعیان و امت اسلامی گام برمی‌دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: علیرغم آن که این گروه از امکانات نظام اسلامی بهره‌مند هستند، به خود اجازه می‌دهند تا علیه نظام، علیه رهبر انقلاب و علیه ارکان‌ اصلی اقتدار کشور موضع‌گیری داشته باشند.

وی با بیان این که شبکه‌های وابسته به جریان شیرازی از هیچ دروغ و توهینی نسبت به ارکان نظام دریغ نمی‌ورزند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرموده‌اند که ما اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی را تأیید نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: تشیعی که در خدمت اهداف استکبار باشد، تشیع انگلیسی است و اسلامی که در خدمت اهداف آمریکا باشد اسلام آمریکایی است، ما به اسلام و تشیعی معتقد هستیم که در مسیر اهل بیت‌(ع) و خط مقابله با استکبار و ظلم‌ستیزی قرار داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت‌های گسترده و عجیب رسانه‌های غربی از جریان شیرازی‌ها، تصریح کرد: ضروری است تا مسؤولان و مردم نسبت به این جریان حساسیت لازم را داشته و هوشیار باشند که مسیری که این جریان طی می‌کند، خواسته استعمارگران انگلیسی است.

وی با تأکید بر این که دولت باید در چارچوب سیاست‌های کلان نظام حرکت کند، عنوان کرد: سیاست‌های کلان نظام ظلم‌ستیزی و مقابله با استکبار است. طبیعتاً هر اقدامی که بخواهد انسجام درونی مسلمین را در برابر استکبار جهانی دچار خدشه کند محکوم است و باید توسط مسؤولان رصد شده و اقدامات مناسبی صورت گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: مسؤولان نظام باید مردم را نسبت به ویژگی‌های فرقه شیرازی‌ها آگاه کرده و هشدار‌های لازم به این گروه داده شود تا بیش از این مایه تقویت جبهه استکبار نشوند. /878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات